További kedvenc idézeteim...

The book of Eli

2011.02.15. 19:44

Szintén nem először látom ezt a filmet. Bár ilyet nem szoktam, de szerintem óriásit dobna a bejegyzés olvasásán, ha közben ezt hallgatnátok:
https://www.youtube.com/watch?v=dSwyJ0aaM4k  Nem csak találtam, ez a film zenéje, és valahogy már csak a zene megéri. Tényleg nem tudom jól leírni, de felemelő és tiszta, annak aki igazán hallgatja.
Szóval nem először láttam, de nem csalódtam benne ismét jó volt látni(főleg jobb minőségben). Néhol úgy éreztem enyhe ateista beütése volt a forgatókönyvírónak, de aztán minden kételyem eloszlott a végén. Valószínűleg csak rá akart minket vezetni arra, hogy nem feltétlen az a jó, amiben mi hiszünk. Miért gondoljuk, hogy a miénk jobb, mint az övék? Nekik is ugyanezt mondják, akkor az ő szemükben mi vagyunk a "hitetlenek". /sztem pl Irak/ Ez persze csak egy megjegyzés a filmhez. Igazából mindig reméltem hogy hasonló hitem van és hogy jól élek. Próbálok is a magam korlátozott módján eleget tenni az elvárásaimnak. Eddig még nem is mondtam tetszett-e a film. Talán mert nem is kérdés. Furcsa volt, hogy tudtam amit elsőre még nem. Próbáltam keresgélni a filmben olyan jeleneteket, ahol ez nagyon kijön, de nem találtam bár azért fura. Maradjunk ennyiben. Hogy mennyire túlozzák el ezt a próféta dolgot hát nemtudom. Nekem nincs vele semmi gondom. Talán a végén az a fehér ruhás jelenet, de gondoljunk bele, hogy Eli haldoklott. Ki akar koszos göncben meghalni? Ez nagyon puritánra sikeredett és nem illik a filmhez, de most marad.
Jó film. Olyan egész. Nem kell belőle több, nem marja a kíváncsiság az oldalunkat, hogy még, mondj még, de kevesebb sem lenne elég. Szerintem eltalálták, és a mondanivalója is elég aktuális. Danzel Washington pedig kiváló alakítást nyújt.

Nálam 10/10
Imdb:   http://www.imdb.com/title/tt1037705/   (6,8)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://frenksztg.blog.hu/api/trackback/id/tr52663699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrGerison 2011.02.16. 19:13:48

Két dolgot fűznék ehhez a filmhez:

1. Az emberek képesek olyan dolgokért ölni és bármit feláldozni, ami nem is létezik, vagy csak valamikor hallottak róla és sokat ér. Ezért képesek ölni miközben egy csomó nagyobb kincs adott e földön és mindennap ott van a szeme előtt.

2. A film talán próbál rámutatni arra, hogy az egyház/egyházak által értelmezett és hirdetett biblia hibásan van értelmezve. Nagyon sok olyan könyv van, amely segíti a bibliát értelmezni, a szimbolikus jelentéseket megérteni, és helyesen értelmezni a bibliát.

u.i.: Én a film megnézése után kezembe vettem a bibliát

Krezga 2011.02.16. 19:29:41

Én megmondom őszintén, hogy a filmben egyáltalán nem vettem észre, hogy Eli vak volt, nekem csak a végén derült ki. Lehet, hogy én vagyok vak:)

Az meg kemény volt mondjuk, hogy a full bibliát lediktálta fejből (mondjuk más olvasnivalója nem volt:)).
süti beállítások módosítása